söndag 25 april 2010

Dags igen!

Det var ett tag sen sist, vilket kan tyda på två saker:
Antingen har jag haft så fullt upp så jag inte har haft tid att skriva något,
eller så har jag inte gjort nånting alls så att jag inte har nånting att skriva om.

Självklart var det det första alternativet som var rätt!

Kul har vi haft sen påskdagen. Vart i Trondheim två omgångar. Jag köpte fin jacka från Klättermusen för 3000 kronor. Hade kostat 5000, värt att notera.
Och sen bodde vi på hotell, jag och Emma med Sara och hennes kille + hans kompis. Det var så trevligt! Och parkeringsplats hittade vi direkt.

Och i går var det femtioårskalas.
Vilket kalas! Oj. En slovak som fyllde år, och då slår dom på stort.
Vi blev bjudna på konjak av en som inte kunde prata engelska (konjak är alltid ett bra medel för kommunikation) och festen kom nog igång ganska fort vid vårt bord, då Emma efter sisådär en halvtimme "viskade" i mitt vänstra öra:
"Det här var verkligen en riktig fyllefest" - "RAAAP".

God mat, god tårta, bra musik, massa dans, glada miner, lite slagsmål. Ja, lyckat helt enkelt!

Vi var där idag och städade upp lite. Inte så effektivt. En halvtimmes städning ungefär, sen började alla att dricka vodka. Och öl. Och Baileys. Och faktiskt lite kaffe och juice på sidan om. Sen åt vi middag och massa kakor från gårdagen. Sen städade jag toaletterna! Creds till Marie! Höll på att spy själv när jag tog upp spya från pissoaren. Huvva. Men jag kände mig förtjänt av lite äckelgöra.

Uschahuvva.

Nu känns det som att en filmkväll med Emma och Louise skulle sitta ypperligt.
Tur att vi har varandra.
Undrar vart de andra två brudarna i huset är. Kanske ligger dom och sover.
Annars är allt bra!
Solen skiner. Fåglar kvittrar. Livet leker på låtsasön.

Imorgon ska vi jobba dag. Äntligen! Kvällsveckorna tar lite på krafterna...


Sådär! Då har jag gjort lite nytta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar