torsdag 17 juni 2010

Konsten att njuta av en sovmorgon.

Att njuta av en sovmorgon behöver man väl inte göra sovandes i sin säng?
Man kan väl vakna 06.30 ändå och kliva upp en timme senare för att sortera kvitton på rummet.

Och vilket väder att vakna till sen! Perfekt sommarväder!
Storm och spöregn! Och kallt!
Vilken himla tur att jag fortfarnade har ont i foten. Så slipper jag gå ut i det här ELÄNDET!
Fy vale.

Till frukost blev det osötad nyponsoppa med extra mycket nyponpulver och mandelbiskvier samt örtbaguette. Mmm.

I tisdags var vi och fiskade. Eller vi drack lite vin och kastade fällor i vattnet. Men få var de fiskar som nappade. Så få att man kan klassa det som obefintligt.

Däremot hade våra vänner lituaerna desto bättre fiskelycka. Så bra så att vi fick en stoooor torsk med oss hem. Knappt så den rymdes i vår påse.

Den blev sedan rensad och så igår så lekte jag filémaskin och delade den på två. Vilket himla projekt! Tur att det finns maskiner till sånt där.
Sen tog jag fram världens klumpigaste ripptång och drog ut massa ben. Och så vips! Två torskfiléer! Stora som as. Det fick bara plats med en i taget i min ugnssäkra glasform.

Jag gillar torsk. Trots namn och utseende. Den är bra, snäll och lättsam. Och vilken rolig fisk att göra filé av säg! (sej?) Wow.
Nu måste jag bli torskfiskare numero uno!


Jaha jaha.
Time to kill. I love it! Jag älskar att ha massa tid! Det finns så mycket att fylla ut den med!
Nu ska jag måla lite bilder till den andra Leoboken, med tema Egypten. Känns väldigt trevligt att få måla nånting varmt med tanke på temperaturen ute.


Jag säger det en gång till.
Tack Marie för att du och jag ska ut och resa till varmare ställen i höst och i vinter.
Hade jag inte haft detta att se fram emot så vet jag faktiskt inte om jag hade klarat av det här.

Nu känns det ungefär såhär: "jaja, det är ju inte sommar än. Den kommer i oktober."
Skönt. Skönt.
Men förjävlligt egentligen. Huvvajäklaligen. Spy galla och så vidare.

Fru hjort har fått ett barn! De är så söta när de skuttar runt huset! Åh.

Annars är det bara bra, livet leker! Jobbet går bra, trots att NRK P1 har underhållit mig de senaste veckorna. Men man lär sig mycket av riksradio också.

Ha de!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar