fredag 11 juni 2010

All by my seeeeaaalf

Hejsan!
Idag blir det mer bilder än text, det känns lättsammast så.

I helgen var pappa här, det var trevligt! Schemat blev fullspäckat, från början till slut.
Vi var en sväng på fabriken på måndagen, det var himla kul att själv få stå och bara kolla på när alla jobbar utan att känna sej lat eller allmänt gäralöus.
Och så var vi på ett typiskt litauiskt grillparty, dvs. ingen mat, bara öl. Ingen grill heller. Och inomhus.
Men det gick bra det med! Vi klarade t.o.m. att gå därifrån utan att de blev arga!
Sen gick vi i smyg till ett slovakiskt födelsedagskalas, skålade i finsk vodka det första vi gjorde, sen åt vi. Fel ordning...
Men trevligt hade vi, och oj vilken mångkulturell afton!
Den var litauisk, halvrysk, slovakisk, bulgarisk, polsk, svensk och finländsk (vodkan).
Inte en enda norsk var vi med. Hmm. Var det verkligen i Norge vi bodde?
Pappa utanför vår välkrattade Mazda-parking only!
(Notera det nyklippta gräset i bakgrunden...)


Vi var också och fiskade, en gång på dan och en på kvällen. Ingen fisk ville nappa på dan, de sov nog då. Men på kvällen fick vi en tanig sej som vi stekte och försökte äta upp till kvällsfika. Det var mest skinn och ben.

Bildbevis på fiskeriet.


Ja, det var nog om förra helgen. Det blir som så mycket text som ändå ingen läser.
Men jag hade en bra helg!
Och den här veckan har gått så fort, som vanligt. Har jobbat dag, inte en enda övertid, suck suck suck. Tompengapungkänsla.

I måndags vrickade jag nog foten när jag skuttade ner från ett berg som jag hittade när jag och pappa gick ut en liten sväng. Jag vrickade det i ett typsikt vricka-på-foten-hål. Men det gick som bra. Det var inte förrän i går morse som det började kännas, då var jag tvungen att låna Elinas cykel för att komma till jobbet för då kunde jag inte gå.
Men idag är det bättre.
Och imorrn ska det väl va som vanligt antar jag? Bra alltså.

Imorse såg jag den vanliga synen från köksfönstret:
Två småhjortar som betar i hagen. Som om de vore hästar.

"-ja, jag vet!" sa den ene hjorten till den andra."Vi låtsas att vi är hästar!"

Sen såg jag en helt annan syn från ett annat fönster i huset,
där utanför verandan, bakom bäcken, stod den vita ponnyn som brukar vara nere vid vägen, och såg ut att må så bra.
Bara det att där är det ju ingen hage eller!
Den måste ha lekt hjort sådär på fredagsmorgonen.
De kanske bytte roller imorse!
Men visst såg han ut att ha det ganska bra där ute i det fria?

"Åh, om jag ändå vore hjort" tänkte ponnyn och rymde från hagen.








Ahoj!
Idag har jag jobbat med kartonger hela dagen!



Nu ska jag göra fredagsmiddag och äta den helt själv.
Va trist.
Men jag tänkte ändå lyxa till det på nåt sätt, har lite lax i kylen.
Laxlyx.

Sen ska jag ut och cykla tror jag och sen ska jag vänta på att min spanska film ska bli färdigladdad och så ska jag sätta mej och kolla på spansk film.
Igår kollade jag också på spanskt, halva filmen orkade jag med. Bara det att jag hade ingen text till, så jag förstod kanske hälften av va de sa.

Det kanske är lika bra att jag är själv i helgen. Vem vill kolla på spansk film utan text?
Snart blir det fullt hus igen! Det ska bli kul det med.
Men härligt också att bara vara helt själv ett par dagar.

Imorgon blir det grillning och simning. Och finväder...

Ha de!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar