torsdag 1 juli 2010

Mot Sverige!

Nu står Röda Faran nästan färdigpackad och väntar på mig.
Imorgon drar jag direkt efter jobbet hem till Sverige..

Känns sorgligt på nåt sätt. Jag vill vara kvar..
Men samtidigt längtar jag efter känslan att sätta mig i bilen och
sätta i min nybrända skiva med massa bra musik och bara åka iväg.
Det är så skönt.

Ikväll gjorde vi tacos med tjejerna, det var så gott, och mysigt,
och vi hade så trevligt! Det kommer jag leva länge på.
Jag trivs så bra med mina vänner i vita huset. Härliga tider.
Men snart är det över.
Hur ska man kunna leva ensam i en liten etta nån gång senare i livet?
Ingen att säga godnatt till, ingen att skratta med, ingen att äta middag med.
Näe fy vale vad trist.
Tur att det dröjer ett tag tills dess.


Ikväll var jag och Sophie ut på promenad, gick en sväng runt jobbet och ner på
bryggan vid Marinan. Det är så fint här, helt idyllsikt. När solen skiner alltså.
Sen gick vi in en sväng till Regiane i deras nya hus, eller nya och nya. 101 år gammalt var det!
Jag blev typ kär. Wooow va mysigt det var. Åååh. Och vilket sovrum! Med snedtak åt båda sidor och jättehögt i tak, som en vindsvåning. Gudars skymning.
Jag vill också renovera ett hus.


Äh.

Nu ska jag bränna bra jävla musik till min bilresa hem mot Sweden!
Sen ska jag kanske sova en stund...
Sen jobb. Och sen. Då drar vi. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar