söndag 30 maj 2010

And the winner is...


...Marie! Jag alltså!


Shit säger jag, jag vann cykeltävlingen!
I den stora företagsgruppen, på damklassen. Wow, jag känner mig så stolt.
9.5°, blåsvind, spöregn. Dyngsur redan innan start, och ganska kall.
Men vilken resa. Har aldrig haft så lång adrenalinkick, den kommer jag leva länge på!
Åh.
Totalt var vi 603 som trotsade vädret.

Mina tappra sponsorer och hejarklacksbrudar! Utan dem hade det inte vart lika kul.

Grattiskram från Emma!

Nu har jag fått blodad tand och har bestämt mig för att anmäla mig till en halvmara i sommar!
Gud vad kul det är att tävla, hihi. Tjo hej!

Däremot var jag ganska dum som inte packade med mig varm och torra kläder att ta på mig efteråt. Satt i bilen med högsta hacket på rumpvärmaren och fryste mig fördärvad. Men sen var det skönt att duscha!

Och sen var det gott att äta en liten pizza och dricka fruktvin med Sprite och göra sig iordning till Sommarfesten! Sophie kom hit också, så satt/stod vi alla i varsitt rum med varsina låtar spelandes på datorn, och fönade håret och pudrade kinderna.
Jomen det blev bra det där.

Vi åkte buss till festen, längesen man hällde vin i vattenflaska och gömde i väskan! Men kul var det, vilken trevlig bussresa! Det var nog vi som stod för den förhöjda decibelnivån. De andra bara satt och pratade lite smått.
Vi var på G.

Och vilken kväll ändå! Den var trevlig, helt enkelt. Vi tar den lite kortfattad sådär:
Kom dit, fick drinkbiljetter av våra arbetsgivare. Inga extra för cyklingen fick jag. Attans.
Satte oss vid ett bord, svensk-norskt blev det ikväll. Skålade, pratade, lyssnade på tal. Gick på toa två gånger. Drack upp första glaset vin. Fri påfyllning under maten.
Började ta för oss av den goda buffén. Tog mest ost, tror jag. Bufféer känns svåra. Man tar för mycket av det mindre goda eller för lite av det goda. Balansgång det där.
Drack upp ett glas till. Skaffade oss en privat påfyllare, det var rätt tätt mellan gångerna som de tomma glasen bedjande höjdes upp mot hans flaskor och tetror.


Lyssnade på ett tal som handlade om mig eftersom jag vann cykeltävlingen!
Jag och en snygg kille som hette Lars fick komma upp och bli fotograferade. Lars vann herrklassen. Vi kände oss nog lika grymma båda två. Ganska vingliga cykelmästare däremot. Kanske inte så bra.

Åt upp maten, gick på toa, gick ut en sväng, gick in, pratade lite med folk, tog för oss av desserten, väntade på konjaken, åt inte upp desserten.
Fick kaffe av en kille från kontoret.

Drack kaffe, tog baileys istället för konjak.
Sen då, hm.
Sen var det lite dans, lite prat, lite dans, lite prat och lite prat.
Pratade med ganska många.
Dansade inte med så många.
Visade alla mina kamerabilder för han på kontoret. Alltid lika kul att visa upp fina bilder man har tagit själv i tron om att ingen nånsin kommer få se dom.
Som typ den här:



Äsch, inte ska man skämmas för nåt.

Alla, inklusive chefer och kvalitetsansvariga var fulla och pratade om allt och ingen kommer nog ihåg nånting idag. Känns bra det.
Fick låna en jacka av min favoritbulgar genom tiderna, Emil. Tack för det, men det var ju varmt och skönt med jackan iaf. Han måste lita på mig ganska bra eftersom han lämnade kvar sina bilnycklar och två plångböcker. Och jag höll reda på allting. Det var ju ganska skönt.


Blir spännande att gå på jobbet imorgon! Vilka kommer kunna se en i ögonen...
Spänningen är olidlig!
Men det jag mest ser framemot är:
Får vi mat som blev över från bufféen?
Får vi kanske nån tårta?
Kommer jag kanske få nån present för tävlingen?

Oj oj vilken måndag det kommer bli!
Ser framemot den. Faktiskt.

Vi blev så fina på båda bilderna så jag kunde inte bestämma mig för vilken jag skulle lägga upp, så det fick bli båda. Såja!


Jag och hon som lärt mig allt hon kan om hur man skär lax!

Och så är vi bjudna på kaffe av en kille som jag cyklade om i en backe. Han jobbar på uppfödning ute på nån ö i havet, kommer inte ihåg vart. Kommer inte riktigt ihåg vart det var man svängde in heller. Och kommer inte ihåg vad han heter. Men kaffe lät gott!På väg till efterfest i Vita Huset, eller efterrätt kanske det heter? Vi hade ingen alkohol, bara korv med bröd! Killar gillar att leka med hästar och ge dem torrt hö från andra sidan hagen. Det är nog gott.


Är det dags för en pizza nu kanske?
Imorgon är en annan dag. Då blir allt så bra så!
Grattis alla mödrar på mors dag,
speciellt mamma och farmor!

Hade bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar