lördag 20 mars 2010

Fit for fight!

Oj då, det har redan gått nästan en vecka sen sist. Tiden går riktigt fort här på Hitra.
Vad har hänt i veckan då?

Jobb 7.5 h x 6.
Spinning 1 h x 2.
Gymmet 1 h x 2.
Choklad 200 g x 2.
Havregrynsgröt 1 dl x 6.
Hårtvätt 5 min x 2.
Snö 7 cm x 3.


Det var så skönt att få jobba idag. Äntligen lördagsjobb! Det var längesen. Men det var inte lika skönt att kliva upp 05.15 imorse. Huga.
Men vi har klivit upp 05.20 och vart och gått den här veckan, men det blir en annan sak. Då kan man alltid välja att sova 50 minuter till ifall det skulle spöregna (i torsdags) eller strunta i att ställa klockan så tidigt över huvud taget ifall man råkar vara uppe lite för länge kvällen innan (i fredags).
Ska man jobba så måste man ju kliva upp. Även om man börjar halv sju.

Nu har det börjat tre svenskar på vårt jobb! Äntligen! Kul med fler som man kan prata med när man står och rycker loss ben från filéerna. De verkar riktigt trevliga tillochmed, det är ju inte skrivet i sten direkt, bara för att de är från Sverige..

Ikväll ska vi ha födelsedagskalas för Louise. Vi har bjudit halva fabriken och några utbölingar. Hon har bakat två tårtor och vi har städat hela huset och köpt plastmuggar och papptallrikar. Det kommer bli 4-5 olika nationaliteter under samma tak, så vi får hoppas att kvällen kommer bli utan större slagsmål.
Riktigt kul ska det bli. Lite powernap på det här så blir man redo för kvällen så småningom.
Riktigt trött var jag idag också. Sådär trött så att tårarna lätt kommer när man skrattar åt konstiga saker. Lite kul att vara så trött ibland...

Den här veckan har jag fått börja leda trimmen, pausgympan, som vi har varje dag kl 10.30 i sisådär fem minuter. Det har vart så nervöst. Tänk själv, försök stå i blåställ, missfärgade stövlar och vitt hårnät med kepsskärm och hoppa och töj till någon Smokielåt medans alla medarbetare tittar på och antingen försöker göra som du eller som gör något helt annat/inget alls. Och försök att göra varje övning lagom länge och gå igenom hela kroppen under 1½ låt.
Huvva, vilken pärs det har vart. Där vid tiotiden har jag stått som ett nervvrak och försökt att minnas vilka rörelser jag skulle ha med. Uscha. Jag måste träna hela nästa vecka så att jag får till ett slags program. Jag får som hjärnsläpp när jag står där och hoppar. Kommer som inte på vad jag ska göra härnäst.

Drömde att polisen och laxchefen Frode kom och pratade med mig angående trimmen. Det var väl någon som hade blivit skadad p.g.a. den eller nånting sånt.

Men nu är det helg. Pust.

Hade fått brev från min doktor från Sverige. Mina levervärden var betydligt bättre nu.
Vilket alltså betyder att jag kan dricka ohämmat av mitt starka vin ikväll! Underbart.
Eller?

Kvällens fråga är inte vad jag ska ha på mig, har bara två svarta klänningar att välja mellan så jag tar den ena, utan frågan är om jag ska äta lax till middag idag. Lax med parmesanost kanske. Eller spenatstuvning.
Det är frågan.

Nu tänkte jag allafall lägga mig och hoppas på att jag somnar ett tag.

Inte en bild har jag tagit heller. Men det är ändå så grått här.

Ha det bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar