söndag 28 mars 2010

Två helger i en.

Det känns lite som att förra helgen med Louise födelsedagskalas var dagen innan den här helgen. Kändes svårt att tänka sig att det var en hel vecka med jobb där emellan.


Oseriösa arbetare känns vi vara. Dock sköter vi faktiskt vårt jobb. Fast vi har roligt medans. I fredags var det extra roligt, kändes det som. Mikka klädde på sig en kartong och jag fick äran att måla en rumpa på den, det var nog den fulaste rumpa någon någonsin målat. Med kotiga ben och trosor med spets. Men kul hade vi! Och när vi just pratade om att vi kunde bjuda på oss själva så råkade jag välta ner massa kartonger på golvet. Men det gjorde inget. blev bara ännu roligare!

Annars: bra vecka, fått mycket härlig vårluft, dock några sena kvällar, (4, 4, 4.30), usch. Ikväll ska det bli tidigt. Och imorgon bitti.
Men det har vart trevliga sena kvällar. Vi såg på Baksmällan med grabbarna Grus från sverige i torsdags, och den är ju så kul så man får ju skratta sig glad under den filmen. Och i fredags så satt jag, Louise och Emma och hade så trevligt med ett varsitt glas rött (två?) och en varsin dator i knät. Såhär såg vi ut:





Kul kul. Faktiskt! Louise hade allafall duschat. Vi satt med våra fiskkläder jag och Emma :)



I helgen gick det till såhär ungefär:


Fina pojkar och flickor.


SKÅL!


Det här är jag (Marie).


Här dansas det på bordet på restaurangen.
Snart dags att gå hem?
(bordet höll).


Emma och jag satt i skuffen (det var en kombi).
Men stora baslådor gjorde det lite trångt.

Försökte få till någon bra bild. Inte lätt.






Ja mamma, vi mår bra!
Vi bara kollade på lite sorgliga videoklipp på Youtube.
Hur kunde vi bli så blödiga? Är det dagmammalivet som gjorde oss så?
Det är bara vatten i flaskan.


Tack alla kära som gjorde helgen så bra.
Tack solen för att du sken så starkt idag.
Tack för att jag fick gå halvvilse i skogen idag så jag fick lite söndagsäventyr.
Tack för att jag fick modet att slå Gluggen i magen med en kamera så att han lämnade vår annars så trevliga tillställning här i Vita huset igår. Man är inte välkommen om man är våldsam. Basta.


Utkastad (t.v.)

Ja, vi satt och solade idag. Ute på bron, jag och Emma. Lyssnade på Håkan Hellström och Gyllene Tider. Sedan gick jag på promenad, och i diket så hittade jag faktiskt flera tussilagosar.
Underbart. Våren är här. Jag har till och med fått lite färg på näsan tror jag!
Amen, godnatt och sov gott.

Ha det bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar