fredag 12 februari 2010

Dag 2...

...På min blogg

...Men 125 dagar här på Hitra!

Igår när jag kom hem trodde jag inte att jag skulle orka kliva upp den här dagen, har aldrig vart såhär nära att svimma som jag var igår kväll på jobbet. Och illa mådde jag. Huvva. Hemskt var det, så jag förberedde mig för en tråkig tycka-synd-om-mig-själv-dag-i-sängen idag.
Men jag vaknade klockan 8 och sen låg jag och somnade om till och från, tills jag bestämde mig för att kliva upp.

Och det var skönt det, jag och Mikka åkte in med slovakgrabbarna (dvs Marek och Miro) och tränade. Hela gymmet var fullt av 16-åringar utan kroppar. Vi ville säga till dom, "såhär kommer ni också se ut om 5 år, så det så." Men vi gjorde inte det, och tillslut så gick dom därifrån. Kanske för att lektionen var slut.
Men det var skönt och trevligt att vara där, och sen mötte vi upp Elina och Emma på "the city center", gallerian på Hitra, och fikade. Så mysigt och så svenskt.

Ser inte lika gott och mysigt ut när allt är uppfikat..


Louise blev kvar hemma, Miro tyckte att hon var en latkorv. Men det var nog skönt att få bara vara också. Nästa gång ska vi dock bli alla fem har jag bestämt!

Vi har skaffat oss dåliga vanor; vi bakar negerbollar lite för ofta, åker bil till och från jobbet lite då och då (pga dåligt väder...), äter nutellamackor till kvällsfika på jobbet eftersom allt annat ger kräkreflexer, mm. Men så går det när det är februari, mörkt och kallt. Då måste man mysa till det för att överleva.

Nu har jag drömt om Linda två nätter i rad.. Igår så städade jag hennes lägenhet, framför allt hennes specialbeställda säng från Indien eller vart den kom ifrån, med extra tjocka madrasser. Jättemycket damm var det. Och inatt så beställde vi semlor på Tingshuset eftersom det var lucia..
Och igår fick jag tillbaka hennes brev som jag skickade i januari, så går det när man glömmer bort att skriva c/o-adressen..


Imorgon blir en helspäckad dag!
Vi ska på äventyr med Yngve och Wendy, våra medarbetare och vänner i nöden, och kolla på små 65-gramslaxar. Sen ska vi stanna och köpa pizza i Orkanger. Och sen ska jag på födelsedagskalas hos en slovakbrutta som fyller år, det ska bli så trevligt så.

Lång lördag, kort helg. Ingen bra kombination. :/

Nu ska jag gosa lite mer med husets långhåriga tjej, det är så mysigt.
Sen blir det jobbet igen, längtar tills nästa vecka när vi får kliva upp halv sex istället. Mycket bättre..

Kissekos!

Hade bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar