lördag 13 februari 2010

Friday I'm in love!


I don't care if Monday's blue
Tuesday's gray and Wednesday too
Thursday I don't care about you
It's Friday, I'm in love




Den har jag haft på hjärnan hela dagen idag. Kanske för att det är fredag! Fast ingen fredagsstämning för det. Hade faktiskt lust att ta en sväng på GIII ikväll, men det blir lite svårt att ta sig dit kände jag.

Idag jobbade vi över en timme, till halv tolv. Yes! En timmes övertid denna vecka! Och jag glömde att stämpla ut som övertid, så det var ju dumt.

Jag tror det här var en av de gånger jag har haft som roligast på jobbet.
Det var riktigt jobbigt, jag blev helt slut i huvudet.
Jag och Mikka stod och packade laxförpackningar medans vi lekte (inte tvärtom, packningen var mer en bisyssla, vi packade förövrigt fel i varannan kartong. Men vad gör det när det är fredag kväll?).

Vi lekte först att vi var uppifrån Arjeplog nånstans, och hette Stig och Gunnar, och så var Gunnars hund med. Vi var medelålders ensamstående män som trotsade kylan och valde att bo kvar i hembygden. Men så hade Stig en dag slut på ved och han skämdes rätt mycket över sin oförmåga att förutse längden på nästkommande vinter, men han var tvungen att svälja stoltheten och fråga Gunnar om han kunde få köpa lite ved av honom.

Sen var vi Sigge och Glenn och var bilmekniker, med fet prilla och blåställ. Men det var lite svårt att få till bilmekanikerdialekten. Den gled lätt iväg mot dalmål.

Sen bytte vi till Fares och FaresFares men då slutade det med söderkis vs. ghettobo.

Sen var vi robotar med kartonger över huvudet ett tag, det var jättekul. Speciellt eftersom kartongerna har två hål som man kan ha som ögon.

Sen ville jag leka Bingolotto och vinna massa pengar men då orkade vi inte leka nå mer. Och Mikka blev knallröd om ena kinden, som att högra hjärnhalvan blev överansträngd av allt engagemang.
Så då fortsatte vi bara att packa.


Jag ska fortsätta strida för min halvfeministiska kamp över att få bära kassar med fisk själv. Alltid när man ska ta upp en kasse (alltså låda) med fisk i så kommer det nån av det manliga könet och ska ta över. Eller vad man än gör, så är dom där och ska hjälpa till. Som att vi inte kan. Men vi får väl vara glada över att bli behandlade som prinsessor ett tag i livet kanske..


Nu tänkte jag släcka för ikväll. Det blir ingen morgonpromenad imorgon (heller), för vi ska träffas 09.05 (!) så jag tar all sömn jag kan få.


Heja Sverige på invignigen av OS inatt! Hoppas vi vinner. :)


Bjuder på en mysig vy nerifrån min säng.

Hade bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar