lördag 22 maj 2010

Fredagsmys och hyrfilm!

Wow! Så kom det tillslut, det där inlägget som heter nåt med fredagsmys.
Det beror helt och hållet på att vi fick sluta en timme tidigare idag.
De skickade hem oss halv tio, förstår inte.
Om man har heltid så kan dom väl inte sända hem oss?
Vi borde väl få betalt ändå?
Hoppas det allafall.

Allafullafall så har då den enda kiosken på bilavstånd öppet ända till 23 på kvällarna, så då passade vi på att ta en sväng dit! Så spännande det var! Hela bilen full av fnittriga tjejer som skulle ut på fredagsäventyr! 2.5 mil till Fillan! Vi såg hur många hjortar som helst. Precis som att de var inhägnade, som kossor ungefär. Fast hjortar. Måste ta kort nån dag.

Vi hyrde en jättedålig skräckfilm. En norsk film som utspelade sej i Sverige, där en psykopatisk polisman försökte döda två ungdomar och sådär. Hm. Njae, det var inte så kul. Men vi hade mysigt och behövde bara lägga ut 12.50 var för filmen. Så det var ju bra!

På Hitra finns det ingen brottslighet eller klotter. Det enda är väl fylleköringarna. Det måste bort.
Men annars verkar det ganska lugnt här. Alla affärer som säljer blommor utomhus har kvar sina blommor ute på nätterna. Och då finns det alltså stora träd som kostar flera hundra kronor styck. Helt otroligt. Hur kan de få stå kvar, när inte ens våra fyra penséer klarade sej en enda natt? Fast det var ju hjortarnas fel i och för sig.

Mamma var här förra helgen, det var jättetrevligt!
Har inte varit så effektiv sedan dess, blev sjuk på söndagen och mitt lock för vänstra örat har fortfarande inte släppt, och så är jag täppt i näsan. Och då behöver man tydligen inte göra någon nytta alls. Mer än att jobba och sova. Ganska dryg vecka det här. Jag tycker inte om när man bara går runt inne och i princip väntar på att få gå iväg och jobba. Jag vill göra saker, vara ute, röra på mig. Må bra.
Nu mår jag sådär. Är alldeles för trött, sover för lite, drömmer för mycket. Lägger mig för sent på kvällarna. Imorgon ska vi ha födelsedagskalas för Emma, det ska bli trevligt! Men ännu en sen natt alltså. Tur att vi har långhelg.



Nu är sommaren här, allafall på träden. Löven är nästan helt utslagna nu, det är så fint och så härligt med lite färger! Och havet är så fint. Alldeles blått är det. Jag måste ta med mig akvarellblocket och sätta mig ute en dag. Om det bara kunde komma lite värme. Idag sken solen och himlen var klarblå, men ändå blåser det så man inte kan vara ute så länge om man inte sitter i lä.
Hur svårt ska det vara att få till lite varm luft?

Idag sa Emma (trodde jag): "Du är verkligen gjord för det här landet! Alltså Sverige och Norge och så." Och jag tänkte, "vafan! Det är jag ju inte." Och jag tittade lite undrande på henne och frågade vad hon menade? För hon tänkte på att jag tycker om sånt här bröd man bryter och äter som det är, och jag tänkte att då menade hon kanske att man äter mycket bröd i Norge. Men herregud, torra brödskivor dag ut och dag in? Aldrig!
Men hon sa inte riktigt så, det var en detalj jag missade. "Du är verkligen inte gjord för det här landet!" Pjuh.

Vad är jag gjord för? Jag trivs ju inte när det är kallt. Men jag gillar Sverige. Men inte klimatet.
Man kan inte få allt.
Däremot ska det bli himla spännande att åka till Venezuela i januari och få jobba på en gård. Vilken dröm. Vara ute hela dagarna och få jobba med kroppen. Gå in när det är som varmast och vila sig lite.

Vilket långt och rörigt inlägg.
Men vi fick igång gräsklipparn, jag och Emma! Mest Emma, för det var när hon drog i snöret som den startade! Vi klippte fyra rader gräs och gud vad fint det blir! Hoppas på uppehåll imorgon så att vi kan fortsätta! Wow.


Nu är det dags att sova. Imorgon ska jag åka och simma i Fillan, då kanske locket släpper. Hoppas på det, annars vet jag inte vad jag ska göra riktigt.
Inga bilder ännu. Att det ska vara så svårt. Men det kommer nog!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar