torsdag 13 maj 2010

Kör försiktigt...

...alla som ska ut längst vägarna.
Det har hänt för mycket tragiskt nu i trafiken, på så kort tid.
Idag var det konstig stämning på jobbet. Ingen verkade riktigt glad. Efter ett par timmar fick jag reda på varför. En trafikoycka på Fröya inatt. Två bilar krockade. I en bil satt en ensam 18-årig tjej som brukade jobba på vårt jobb. Hennes mamma jobbar också där. Men hon kommer nog inte komma på ett tag. Och tjejen kommer aldrig mer att jobba på vårt jobb.

Varför händer sånt här? Det är så orättvist. Och onödigt.
Jag kommer inte att kunna förstå det här,
det känns så nära när det är på jobbet.
Jag var så arg på alla som skrattade och skämtade idag. Och jag skämdes över att jag själv var så glad och mådde så bra när jag gick till jobbet imorse.

Det blir verkligen en tankeställare det här. Känns konstigt att det är så fint väder. Nu kom äntligen våren och värmen och så har det hänt nåt sånt här hemskt. Får man njuta av solen då? Varför regnar det inte istället?
Och jag tänker på hennes syster som fyller år idag.
Vilken present. Vilken hemsk påminnelse under alla kommande födelsedagar.
Vila i frid.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar