söndag 2 maj 2010

Maj

Nu är det maj.
Björkarna fick musöron över natten.
Idag var det hagel, regn och snöstorm.
Igår var det avskedsfest här för Mikka.
Riktigt lyckat var det. Mycket folk, alla hade trevligt.
Grannen fick en rak höger av sin tjej. Jag satt bredvid och fick en rak panna av honom. Kedjereaktion.
Hon var nog lite less på att han ville dansa med alla tjejer i huset.
Kalabalik ett tag. Hon sprang in till sej och han försvann nånstans.
Jag gick till grannhuset och satt där med henne och en moster och en till tjej som också var från Litauen och pratade om livet i några timmar. Hur många vet jag inte. Men en liter vodka fick vi i oss, vi fyra. Och jag lärde mej vad skål heter på litauiska så vi satt nog där ett tag.
Halv sex gick jag hem, då hade vår vän Thomas kommit dit och letat mej, så han var med ett tag på slutet. Vi åt upp resterna av den goda cheesecaken som Elisabeth hade gjort. Sen gick jag och spydde och sen gick jag och la mej. Sov ända till halv tolv.


Kul hade vi!

Idag har vi suttit (legat) och mått bra fast ändå dåligt. Det är skönt på nåt sätt när alla mår lika dåligt. Då mår man plötsligt lite bättre.

Igår morse så bjöd Mikka oss på frukost i Vita huset. Det var så mysigt och supergott! Verkligen underbart var det. Synd att det var sista gången alla är tillsammans, på tisdag åker Mikka och det känns verkligen konstigt. Kommer bli tomt utan henne. Men det känns ändå bra att hon åker nu när vi har så bra stämning här, så att hon inte skulle ha åkt i januari när det var lite halvklent här i huset. Nu kommer minnena bara vara bra. Det känns bra. Trots att det känns tråkigt.



"Åk inte då!"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar