onsdag 5 maj 2010

Utan Mikka

Nu har snart halva veckan utan Mikka på jobbet förflutit.
Det känns konstigt. Som att hon sitter här hemma och väntar på oss
när vi är på jobbet. Och när vi är hemma känns det som att hon har
tagit en tur till Fillan och snart ska komma hem igen.
Men nu är hon hemma i Sundsvall igen. Klyktattarland.


Sista vinken i Huset.


bye bye!

Vi gjorde ett fotoalbum till Mikka, i måndags efter jobbet. Det tog rätt så lång
tid, och hon den stackarn fick vara nere och vänta på oss.
Men det blev jättefint! Vi klippte och klistrade och satte dit guldprydnader och skrev
lite texter. Det var jättekul tyckte jag! Man borde pyssla lite mer i livet.

Efter att vi suttit och pratat lite på kvällen så tog vi oss en sista dans tillsammans i vardagsrummet. Hög musik och massa hoppande och skuttande och himla trevligt hade vi! Fick nästan lust att dricka upp resten av likören och vara uppe hela natten och bara dansa.
Men sen gick vi och la oss allihopa.


Dancing produksjonsmedarbeidere!


Konstigt. Så tomt på nåt sätt. Tre stolar i köket, två bilar på gården.
Inte lika fullt i kylskåpet heller.

Men det ska nog gå bra. Det är ju tur att Mikka själv valde att åka hem, så att hon inte
fick sparken eller nåt. Det verkar som att en kille från Slovakien fått sparken nu. Undrar varför. Vi tänkte fråga ut hans bo-kompis som kan engelska. Det är ju lite spännande sånt här.

Och så har det börjat fem nya slovaker här. Det händer mycket nu! Full rulle.

Igår kväll hade jag än en gång vattenkrig med städkillarna som kommer ner halv tio på kvällen. De har på sig ett orange regnställ så det är lite klantigt gjort av mig att begära krig mot dem.
Jag förlorar alltid. Dyngsur och besegrad går jag de branta trappstegen upp mot omklädningsrummet.


Det är kallt.
Jävla maj. Ursäkta mig.
Men det har faktiskt snöat varje dag i maj.
So far.
Hur ska det sluta?

maj 2010.


Innebjörk. Ett måste när värmen tryter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar