fredag 28 maj 2010

Nervös...



Oj vad nervös jag har varit idag.
Jag har haft i princip fyra saker att vara nervös över, varav två redan är förbi:

Trim I, trim II, cykel och sommarfest.

Idag fick jag hålla i trim igen, och då brukar jag alltid vara lite nervös timmarna innan. Men det gick rätt bra idag kändes det som, så då behövde jag inte vara nervös över det längre. Tre saker kvar bara. När jag gick tillbaka till kontoret med bergssprängarn så frågade astrid om jag inte kunde ta trimmen uppe på receptionen också. Jag tänkte att det var ett skämt och sa att det var ju klart jag kunde, "höhö", och så tog hon fram luren och ringde upp till dom och sa att det snart skulle bli trim för dem. Uscha huvva! Vilket bubbel i magen det blev! Och vad pinknödig jag blev helt plötsligt!
Men jag försökte att tänka på att andas djupt och vara stenhård helt enkelt. Om jag utstrålar självsäkerhet så blir det bra.
Men hur lätt är det i ull-underställströja och mjukisbyxor med långkalsonger under och två par strumpor?
Det gick faktiskt. Jag var nog varmast av dem alla när det var över. Vi hoppade och skuttade och strechade till två Queenlåtar och jag såg faktiskt hur kontorspersonalen sjöng med i refrängerna.
"Weee are the champions, my frieeend, aaah aaaah
and weeee'll keep on fighting 'til the end, ba ba ba baaaa"

Yes. Så var det med det. Bara två saker kvar att vara nervös över då!

Cyklingen. Tydligen är det sisådär 600 anmälda och man måste vara där en timme i förväg. Shit pommes frites, var det SÅ stort? Oh la la. Men kul ska det bli! Tjo ho! Och bra hejarklack tror jag att jag kommer få, Louise och Emma ska vara där och kanske räcka mej en banan om det behövs.

Och sen då. Då kommer den, den väntade, den fruktade, den mytomspunna... årliga Sommarfesten!
170 anmälda festsugna polykulturella homo sapiens! I ett och samma hus som tydligen var alldeles för litet för att rymma alla deltagare.

Hur ska det sluta? Och hur ska det börja? Hur ska det gå? Kommer vi kunna gå till jobbet på måndag? Spänningen är, så olidlig. Följ dokusåpan direkt, kom till Sommarfesten du med!


Den här veckan har vart en underbar Marievecka. Precis som jag vill ha den.
Vaknade 05.20 varje dag, var ute och gick en promenad och sen blev det gröt till frulle. Och sen iväg på jobbet och det var så himla kul den här veckan på nåt sätt. Tiden bara sprang förbi, vi fick vara på skärlinjen nästan varje dag och vi är ju fanken grymma där! Tänk vad vi svenskar kan. Och sen efter jobbet var jag ut och sprang en dag och cyklade en annan, och så åt jag middag och sen var det som nästan kväll. Och varje runt 9-tiden så blev jag sådär skönt pang-tjong-trött och ville bara slänga mej i bingen. Och så skönt att sova! Mums. Samtidigt som jag varje kväll längtade efter att få kliva upp morgonen efter. Helknäppt. Men skönt. Marie tycker om tidiga morgnar, helt enkelt.

Jag och Louise bytte sängar igår, hon fick min dubbelsängsmadrass och jag fick hennes 75:are. bra byte där för oss båda. Jag kom upp ett par decimeter och fick som mer ombonat rum, och hon kan röra sej mer och sova godare i den breda sängen. Perfekt! Båda vann. Får se om vi är nöjda nästa vecka också.

Idag åkte Elina hem till Sverige, för en vecka, och jag trodde hon bara skulle åka över helgen! Så bra fattade jag det.. Fick inte säga hejdå heller, det var lite trist. :/ Stackars henne, så sjuk som hon har vart den här veckan. Bra gjort att vara på jobbet hela dan idag allafall! Synd att hon missade sommarfesten, den som vi sett framemot så länge nu..

Och nästa vecka far Louise till utlandet! Sola och bada och piña colada! Najs. Skönt med semester kan man tänka. Men det går bra med 15° och halvklart till mulet också!

Och Emma ska snart fara hem och hämta sin bil! Bra present hon fick, en fulltank! Det är alltid rätt!
Alla åker hit och dit. Och om 6 veckor är det min tur!
Jag försöker komma på anledningar som ska få mej att längta hem litegrann.


Det kommer nog snart.

Billiga brustabletter?


Nu ska vi åka och köpa nånting kul att äta på ikväll, nu när det är fredag.
Jag åt stekt spenat med champinjoner och tomat till middag. Det var gott, men nästa gång ska jag inte ta så mycket buljongtärning. Blev litte salt.


Mamma på besök, det var trevligt!

Vi hittade fin utsikt på promenaden.

Utsikt från Marinan.


Trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar